Katso Pelastushelikopteri

1.10.2010

JIM-kanavalla alkaa mielenkiintoinen "Pelastuskopteri"-ohjelmasarja 4.10.2010. Katso ja seuraa sarjaa mm. Turun Vartiolavueen toiminnasta.

TRS sai keväällä 2010 tutustua todella mielenkiintoisen esittelyn muodossa Vartiolentueen toimintaan Turun yksikössä Ruskon kentällä. Osallistujia oli maksimi 50 jäsentämme. Lentue pyrkii järjestämään niille 30:lle jäsenell, jotka eivät mahtuneet mukaan, uuden tutustumistilaisuuden.

...

Lentueen päällikkö kehoitti sitä ennen katsomaan ko. TV-sarjaa:

Pelastushelikopteri

4.10.2010 20.30 alaken JIM:ltä

Ilmari, Joroinen. UUSI SARJA. Pelastushelikopteri vie katsojan ilmaan pelastamaan henkiä, auttamaan haaksirikkoutuneita ja etsimään kadonneita. Helikoptereiden miehistön työ on täynnä nopeita lähtöjä ja vaikeita ratkaisuja, menestyksen ja menetyksen hetkiä. Sarjassa seurataan pelastushelikoptereiden työtä rajavartiolaitoksen Turun ja Helsingin tukikohdissa. Lääkärihelikoptereita seurataan Medi-Helin Vantaan yksikössä, Sepe-helikopteria Oulussa ja Ilmari-helikopteria Joroisissa. Ensimmäisessä jaksossa Ilmari lentää auttamaan vedessä sairaskohtauksen saanutta miestä ja kuljettaa lääkärin turvaamaan potilaan ambulanssimatkaa. Kotimainen dokumentaarinen sarja. 1. tuotantokausi.